Re: Proxy + squid

On Thu, Feb 22, 2007 at 09:46:00PM +0100, Tomek wrote:
>Bramy są określone adresami IP w sieci LAN ( niestety nie można ich
>konfigurować)

A po co możliwość konfiguracji tego?

>Cała sieć jest o adresacji 192.168.0.0
>Segment, w którym jest wyjście do WANU to 192.168.0.1-63 maska
>255.255.255.192 przy czym żeby się te hosty widziały z pozostałymi w
>innych segmentach to muszą mieć bramę 192.168.0.1
(...)
>W segmencie z WANEM wyjście jest przez adres 192.168.0.4

Błąd. Nie muszą mieć "bramy" 192.168.0.1.
Muszą mieć skonfigurowany routing do sieci pozostałych oddziałów
(czyli tych, których nie wymieniłeś z numeru) przez 192.168.0.1.
"Bramę", czyli "defaultroute"/"default gateway", czy jak
ją tam zwać, muszą mieć na 192.168.0.4.

>Potrzebuje dostarczyć Internet do segmentów bez fizycznego dojścia do
>łącza WAN

A co na to umowa z TP?  Zezwala na wychodzenie do internetu z
oddziałów przez SME VPN?

Zapytam również ponownie, czemu nie chcesz samodzielnego dostępu do
internetu w każdej z lokalizacji?

>Lokalnie wszystko działa tyle, że pomiędzy oddziałami nie dział
>transport netBios i wszystko idzie po IP (nie po nazwie).

Musisz mieć serwer WINS. Granica sieci (w sensie logicznym - IP)
wyznacza Ci granicę domeny broadcastowej.

>Problem zaczyna się dopiero, kiedy np. z segmentu 2 chce się dostać do
>netu. Fizyczna bramę na xp pro mam ustawioną według bram segmentu. No i
>wtedy nie mogę dojść do netu, bo brama dla netu to 192.168.0.4.

Pozostaje Ci jedynie jakieś tunelowanie. Lub faktycznie HTTP proxy,
jeśli sam ruch HTTP wystarczy.

--
Jacek Politowski