Re: system praw dostępu do plików .....ubogi ???

On Tue, Feb 20, 2007 at 02:54:52PM +0100, Maciej Kóska wrote:
> Witam wszystkich...
>
> Czy zdaje mi się czy faktycznie system praw dostępu do plików w
> linuxie...jest trochę ubogi..

 Nie ograniczaj się tak bardzo =o) System praw dostępu do plików jest ubogi
we wszystkich uniksach =o)

> No bo jeśli mamy do dyspozycji tylko owner, group i others ... to trochę
> mało...nie uważacie

 Fakt.

> Windows server jest pod tym kątem dużo bardziej elastyczny.

 Fakt. Tylko, że unix ma lat 30 z okładem i powstawał w i dla środowisk
akademickich (nieco inna filozofia dostępów)
 Rozwiązaniem są ACL-e. Potężne narzędzie.

--
Just a friendly Jedi Knight     | I find your lack of faith
Robert Ramiega jedi@plukwa.net  | disturbing