Re: Bluetooth hardware - który wybrać

noe@mikron.pl napisał(a):
Witam!

Czy ktoś z grupowiczów może mi polecić pewny (tzn. sprawdzony)blutetooth dongle na USB, działający pod debiankiem? Najlepiej jak by to był jeden z dostępnych na allegro :) Z tego co znalazłem w sieci to produkty różnych firm oparte o chip`y CSR powinny działać, ale czy wszystkie i czy wierzyć informacją podanym na allegro?? Wolę spytać grupowiczów :)
Co chciałbym osiągnąć:
1) transfer plików z komórki (SonyEricson i Nokia)
2) backup książki adresowej
3) sterowanie komputerem
4) handset dla SIP i SKype`a

Swego czasu mialem problem ze swoim adapterem BT, ktory kupilem przez net (chip wlasnie CSR). Problem polega na tym, ze na rynku jest troche nielegalnych adapterow, ktorych producenci nie uiscili oplat licencyjnych. Przewaznie sa tansze (ale to w sumie zadna regula). Mozna w sumie o tym przeczytac tez w ktorejs z aukcji na allegro. Te adaptery maja dziwne adresy sprzetowe (moj np. ma same "1"). Takie urzadzenia same z siebie nie beda dzialac z bluez. "Same z siebie", bo przed swietami w narzedziach dostepnych ze zrodlami bluez widzialem programik do dynamicznej zmiany tegoz adresu. Samo narzedzie dziala, przetestowalem, ale problem mial jeden z daemonow ze wspolpraca z d-busem (niestety uzywam sarge'a, w nim jest za stara wersja d-bus'a, wiec probowalem z nowa ze zrodel). Ostatecznie sobie odpuscilem zabawe i kupilem za ok. 25 zl dongla (chip Silicon Wave) w "zaufanym sklepie komputerowym" z opcja zwrotu jak szopka sie powtorzy. Nie powtorzyla sie i musze powiedziec, ze wszystko zaczelo chodzic od razu wg. pierwszego lepszego tutoriala jak zrobic sobie Network Access Point.

Ja uzywam swojego do podpiecia PDA do netu, transfery mam ok. 50 kB/s, wiec niestety nie moge nic praktycznego powiedziec w sprawie Twoich potrzeb. Z opisow na stronie bluez wynika, ze obsluguje wszystkie dostepne obecnie profile uslug (ale moge sie mylic;)).

Radzilbym odpuscic sobie aukcje (chyba, ze jakis pewniak) i kupic gdzies blizej w sklepie, zeby w razie co moc zwrocic. Moj na opakowaniu mial naklejke dystrubutora na Polske, niestety juz pudelko wywalilem:/ Ksztaltem obudowy bym sie nie sugerowal, chinski narod jest zdolny:)

Zycze powodzenia,
R.M.M