Bluetooth hardware - który wybrać

Witam!

Czy ktoś z grupowiczów może mi polecić pewny (tzn. sprawdzony)blutetooth dongle na USB, działający pod debiankiem? Najlepiej jak by to był jeden z dostępnych na allegro :) Z tego co znalazłem w sieci to produkty różnych firm oparte o chip`y CSR powinny działać, ale czy wszystkie i czy wierzyć informacją podanym na allegro?? Wolę spytać grupowiczów :)
Co chciałbym osiągnąć:
1) transfer plików z komórki (SonyEricson i Nokia)
2) backup książki adresowej
3) sterowanie komputerem
4) handset dla SIP i SKype`a

Z góry dzięki za pomoc,