Re: Włamanie - co dalej?

Witam,
komntarze w tekście...

Jak doniosły WSI, dnia Wed, 14 Nov 2007 21:02:29 +0100
Grzegorz Makarewicz <mak@trisoft.com.pl> napisał(a):

> Cześć,
>
> Nie jakis dzieciak lecz wlamywacz, dzieciak tez moze byc wlamywaczem i
> to bardzo niebezpiecznym.
-- ciach
lol - w moim poście dzieciak to nie określenie wieku tylko wiedzy (vide
script-kiddie), co do dzieciaków (wiekowo) mogę się zgodzić - bo sam mam
14-letniego siostrzeńca, który myka w nasm'ie :), ale to wyjątek (mam
nadzieję).

> Jakieś dwa lata temu były włamania na serwery w kilkunastu miastach w
> Polsce - podstawiania MIM w Policach, Choszczenie, Bydgoszczy, ...
> Ludzie nie zwracali uwagi na głupie włamanie na linuxa wyrabiającego
> się jako router, na router Cisco tez nie.
-- ciach
to świadczy o głupocie adminów - MiTM to nie deface! i tutaj na pewno
trzeba było powiadomić policję.
> Użytkownicy rownież nie widzieli pootwieranych klódek w
> przeglądarkach.
-- a to o głupocie użytkowników ;)

> Na koniec końców - zdefraudowano kilkaset tysięcy złotych i nikt nie
> wiedział dlaczego i kto i jak - czarna magia, a w logach "Peru".
-- ciach
jw.

> Konkluzja:
>
> Jeżeli to jest włamanie na dostępowe urządzenie do firmowego
> komputera - to jeszcze można to zlać.
> Jeżeli jest to włamanie na urządzenie dostarczające internet dla
> dziesiątek użytkowników - siec osiedlowa, miejska, itp - to sprawa
> dla policji.
-- ciach
Nic nie można zlać, jak możesz przeczytać to napisałem, że wnioski z
analizy powłamaniowej implikują podjęcie odpowiednich kroków (również
prawnych).

Przykład: Ostatni włam u nas był jakieś 2 mieś. temu, inklud na jakiejś
archaicznej wersji phpBB, ale leszcz który to zrobił zaczął denialować
jedną z witryn w internecie - efekt? kosmiczny load na maszynce od
ACK'ów. Czas reakcji: namierzenie problemu od rozpoczęcia ataku
(netstat): ok. 20min., znalezienie problematycznej witryny i blokada -
ok 5min.,analiza logów, kodu strony, użytego sploita itp - ok 2h. Wniosek?
wszystko zależy co to za witryna, co zostało zaatakowane, jak, oraz
jakie były skutki ataku. Co do włamywacza - używał proxy spoza Polski,
więc olaliśmy ściganie mamuta, gra nie była warta śweczki.

Sądząc po postach Marcina i jego aktywności na liście - nie należy on do
przygłupich adminów :) i na pewno wyciągnie odpowiednie wnioski i
podejmie właściwe decyzje :)

Proponuję EOT.

Pozdr.
sm0q