Włamanie - co dalej?

Witam.
Na serwerze zdarzyło się włamanie. Ktoś w nieautoryzowany sposób posiadł
hasło użytkownika i skasował jego stronę www, podmieniając własnym
"podpisem" oraz dorzucając php shell. Prawdopodobnie zrobił to przez
ftp. Przez jakiś czas korzystał z tego php shella oraz ostatnio
zalogował się przez ftp z pewnego hosta. Zorientowałem się niestety dość
późno o całym zajściu, zabezpieczyłem logi i teraz zastanawiam się co
robić. Pierwsze pytanie to czy warto iść na policję? Drugie pytanie co
tak naprawdę mógł ten ktoś zrobić - czy tylko zniszczył dane użytkownika
czy też w zasadzie mogę się przymierzać do reinstalacji systemu.
Jeśli to coś pomoże to system to: kernel 2.6.15, Apache/1.3.34 (Debian)
PHP/5.2.0-8+etch7. Po zbadaniu systemu moim zdaniem nic mu nie jest i
tylko ktoś schrzanił pliki użytkownika, ale oczywiście pewności nie ma.
Czy jest jakiś sposób sprawdzenia systemu, bo powiem szczerze, że wizja
reinstalacji przeraża mnie. :-/

--
http://www.miki.z.pl miki@z.pl
Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`