Re: Włamanie - co dalej?

Jak doniosły WSI, dnia Wed, 14 Nov 2007 10:17:41 +0000
Marcin Owsiany <porridge@debian.org> napisał(a):

> Właśnie w tym problem, że nie był. Miał stare jądro, zapewne z nie
> jedną dziurą umożliwiającą uzyskanie praw nadzorcy.  Więc wszystko
> rozbija się o dylemat - poświęcać czas i energię na przebudowanie
> systemu, czy przejechać chkrootkitem i wierzyć, że faktycznie nie ma
> backdoorów.
>
> Marcin
> PS: Możesz ustawić jakieś sensowniejsze zawijanie linii?
Witaj,
uważam w tej sytuacji, że szybciej ci będzie postawić system na
nowo a nie bawić się w zgadywankę. Dalej uważam, że to jakiś dzieciak,
ale mimo wszystko ja bym zrobił dd tego dysku, system postawił na nowo,
a obraz z dysku z włamu zostawił dla celów edukacyjnych. Zawsze
wieczorem, przy piwie możesz odpalić w vmware/virtualbox/xen/cokolwiek
sobie iso i rozpocząć analizę. IMHO - jeżeli sam nie masz zaufania do
systemu to go przeinstaluj poprawnie. Co do samego jądra, to grsec
uniemożliwia wykorzystanie większości nowych (i starych) dziur
(np ptrace local escalation - PoC venglina) - polecam :)

Pozdr.
sm0q