Re: Ktore rozwiazanie do wirtualizacji serwerow wybrac?

On czw, 31/05, 02:29:25, Jarek Buczyński wrote:

> Mógłbyś powiedzieć coś o instalacji tego pod debianem, jak to przebiega i
> coś o podstawowej konfiguracji?

Zaczynasz od zainstalowania Debian Etch. Pózniej instalujesz pakiety:

- linux-image-2.6-vserver-amd64-k8-smp (możliwe, że u Ciebie będzie
	zainstalować inny kernel, w zalezności od sprzetu)
- util-vserver
- vserver-debiantools

Następnie na wszystkich usługach, które słuchają na głownym serwerze
zmieniasz konfigurację aby słuchały tylko na konkretnych IP (najczęściej
loopback i pierwsze IP przypisane serwerowi) - ogólnie, żadnych bindowań
do "*".

Robisz reboot. Teraz pozostaje stworzenie VSerwerów:

# newvserver --hostname vserver1 --domain domain.ltd --ip 1.2.3.4/29

Ważne jest podanie dobrego prefiksu sieci w ramach której jest IP
przydzielane vserwerowi.

Pozniej czekasz aż wszystko się ściagnie i ostatecznie:

# vserver vserver1 start

I gotowe. Aby wejść do vserwera:

# vserver vserver1 enter

Z uwag po instalacji:
- nie wiem dlaczego na głownym serwerze zmiena mi się /etc/motd
- vserwer nie startuje automatycznie po reboocie, potrzeba dodać:
  echo "default" > /etc/vservers/vserver1/apps/init/mark
- dla wszystkich usług w ramach vserwera ustawić tak aby słuchały na
	konkretnym IP przypisanym VSerwerowi (jak chcesz dodać następne IP to
	popatrz do katalogu /etc/vservers/vserver1/interfaces/)
- czasem jak zatrzymujesz vserver (vserver vserver1 stop)	to skrypty
	potrafią z niewiadomych przyczyn usunąć inne IP, które należą do
	innych vserwerów (vserver ... start dopisuje te IP, vserver ... stop
	usuwa "teoretycznie" tylko te IP). Należy mieć wtedy przygotowanych
	prosty skrypt, w którym wykonujemy ip a a dev ... aby szybko dodać
	zaginione IP (nie nalezy się przejmować czy dane IP jest już na
	interfejsie czy nie, dostaniesz najwyżej bład ale wszystko bedzie
	chodzić jak trzeba).

> Jaki do tego trzeba mieć sprzęt żeby
> postawić kilka takich wirtualek i żeby dobrze stabilnie chodziło?

Ja mam to na 2xAMD Opteron 246/2Ghz, 4GB RAM, choć uruchamiałem też na
2xAMD Athlon64/2Ghz, 2GB RAM. Ogólnie narzut wirtualizacji to 1-2%
obciążenia procesora (przynajmniej tak piszą, ja to w praktyce
potwierdzam).

> Jak VServer wychodzi w porównaniu do Xen'a bo na debian-administration.org
> widzę że promują Xen'a :) Chodzi mi o ogólne informacje instalacja
> konfiguracja i użytkowanie?

Nie korzystałem nigdy z Xena.

--
Piotr 'QuakeR' Gasidło, BOFH @ pandora.barbara.eu.org
############## sending lusers to /dev/null since 1998