Re: Centralne zarządzanie użytkownikami - nowy system

Jak doniosły WSI, dnia Wed, 17 Jan 2007 11:06:23 +0100
Jerzy Patraszewski <sm0q@pbw.edu.pl> napisał(a):

> Jak doniosły WSI, dnia Tue, 16 Jan 2007 23:48:34 +0100

> Witam,
>
> po pierwsze:
> - nie mam FTP'a
>
> po drugie:
> - nie bardzo rozumiem sens ftp'a, hasła w ftp'ie i tak
> latają gołym text'em - chyba, że chcesz go skerberyzować
>
> po trzecie:
> - niezależnie od powyższych postaram ci się jakoś pomóc:
>
> Przed tobą jest parę etapów wdrożenia:
> 1. Musisz sobie wyedytować plik /etc/openldap/slapd.conf (proponuję
> bdb jako DBM - jest zoptymalizowany pod berkleyDB )
> [...]
Witam ponownie,
żeby rozwiać ewentualne wątpliwości:
zapewne już wiesz, że:
LDAP - jest protokołem dostępu do usług katalogowych,
natomiast bazą danych przechowująca strukturę katalogu jest dowolna
baza która ma wsparcie w implementacji protokołu.
OpenLDAP jest implementacją protokołu LDAP, wspierającą m.innymi
Sleepycat Berkeley DB, ale jak chcesz to możesz sobie trzymać katalog
nawet w mysql'u (będzie choolernie woooolne, ale np. listę kontaktów
jabber'a bedziesz mógł również mieć w katalogu LDAP.)

Podsumowując: ldif'a dodajesz do katalogu LDAP oczywiście poleceniem
ldapadd -x -f struktura.ldif -D cn="cn admina podany w slapd.conf" -W

Co do dobrego tutoriala - zapomniałem o
"Oreilly.LDAP.System.Administration.Ebook-LiB.chm" (use google :P)
Super książka - b. pomocna jak się gdzieś zagubisz w ww. tutorialach.

Pozdr.
sm0q