Re: Ograniczenie wlasnego lacza

06-07-17, R.M.M <rmm79@op.pl> napisał(a):
> No nie do konca tyle, bo jeszcze jest cos takiego jak imq, jako patch na
> kernele 2.4.x i OIDP na poczatkowe 2.6.x lub w swiezszych jajkach jest
> to juz jak wlasnie widze zintegrowane (ew. modul zwie sie sch_ingress).

Mam kernela 2.6.16 z imq. W kernelach <= od 2.6.16 zaleca sie uzycie
wbudowanego interfejsu ktory ma zastepowac IMQ (modul nazywa sie jakos
w miare podobnie ,lecz nie moge sobie przypomniec).

> Oba rozwiazania pozwalaja ksztaltowac ruch wchodzacy do danego
> interfejsu sieciowego i korzystaja przy tym z wlasciwosci protokolow
> tcp/ip polegacej na tym, ze maszyna odbierajaca wpuszczajac tylko tyle
> pakietow, na ile jej pozwala zadana przepustowosc i odrzucajac reszte,
> zmusza maszyne wysylajaca (zanim  rozpocznie wysylanie nowych) do
> retransmisji odrzuconych pakietow.

W sumie troche sie rozpedzilem:
1. imq zyje sobie nadal wlasnym zyciem,
2. implementacja kolejkowania zaimplementowana w kernelu jest dosc uboga
w porownaniu do 1, ale moze w tym konkretnym przypadku wystarczy

faktycznie troche sie rozpędziłeś - imq to nie implementacja kolejkowania ;)

--
Wojciech Ziniewicz            |  jid:zeth@chrome.pl
http://silenceproject.org       | http://zetho.wordpress.com