Re: OpenSSL 0.9.7j (0.9.8b) + OpenSSH 4.3p2

===== Dnia: środa, 5 lipca 2006 09:38, Linuks pytania pisze:

> Chodzi m.in. o to że pewni ludzie ni zrozumieją dlaczego nie mam
> najnowszysch wersji oprogramowania.

:)

Rozumiem to, ale...

Co to za ludzie? Użytkownicy, którzy *realnie* potrzebują nowej wersji
pakietu, czy 'przyjaciele', którzy śmieją się z ciebie, że masz starsze niż
oni oprogramowanie -- mimo, że różnice w efektywności są mało zauważalne, a
twoje jest duuużo bezpieczniejsze, bo na bieżąco kontrolowane i aktualizowane
(security.debian.org)?

Stawiam na to drugie (tak jest w kółko u mnie:)), ale w pierwszym przypadku,
zanim zaczniesz kompilować, warto poszukać portów wersji nowszych na wersję
stabilną -- na przykład na http://apt-get.org/ -- chociaż wtedy rezygnujesz z
oficjalnych poprawek bezpieczeństwa dla pakietów, które w ten sposób (lub
samodzielnie kompilując) zainstalujesz...

> Zdaje się że w najnowszym SSH poprawiono kompresję dzięki nowemu
> zlibowi, co może być istotne jak często wisisz na SSH albo robisz
> bekapy po SSH.

[ciach]

Robię to często (regularnie) i nie narzekam na jakieś kłopoty wydajnościowe...

pzdr,
jmb

PS. Aha, to jest serwer 'produkcyjny'? Bo jeśli nie (serwer prywatny, a już na
pewno desktop), to polecam instalację testinga...