RE: Jak zrobić upgrade wersji testowej (starej na nową)

Witm

>Radziłbym używać nazw kodowych dystrybucji, zamiast "testing", "stable"
>itp - uniknie się niespodzianek w okolicy wydania, no chyba że nie
>chcesz zostać z etchem, tylko przeskoczyć później do lenny.

>Jeśli chcesz używać dystrybucji stabilnej, nie jest też zbyt dobrym
>pomysłem dodawanie "*-proposed-updates" na dzieńdobry. Czasem trafiają
>tam głupoty, z których trzeba się wycofywać.

Na chwilkę wyskoczę z tematu, bo opisze dystrybucję stabilna "sarge", którą
mam na innym serwerze. Do tej pory miałem takie wpisy w sources.list

deb http://security.debian.org/ stable/updates main contrib non-free
deb http://ftp.pl.debian.org/debian stable main contrib non-free
deb http://ftp.pl.debian.org/debian stable-proposed-updates main contrib
non-free

wg. Twoich zalecen zmieniłem na:

deb http://security.debian.org/ sarge/updates main contrib non-free
deb http://ftp.pl.debian.org/debian sarge main contrib non-free
#deb http://ftp.pl.debian.org/debian sarge-proposed-updates main contrib
non-free

#aptitude update
#aptitude upgarade

Czyli jeżeli bobrze zrozumiałem to teraz jak "etch" zostanie stabilnym to
mój system automatycznie (po aptitude upgrade) nie przejdzie na "etch" tylko
zostanie dalej "sarge" "old stable". Tak?

OK. teraz wracam do tego co wcześniej czyli drugiego serwera, stara wersja
testowa ("sarge") i chcę przejść na aktualną testową czyli "etch"

>Jeśli nie masz bałaganu, to (pomijając zbędne "upgrade") powinno
>wystarczyć. Ale:
>
> - jeśli od obecnego stanu Twojego systemu do wydania sarge minęło dużo
>   czasu, to lepsze efekty może przynieść najpierw zrobienie upgrade do
>   sarge, a następnie dopiero w oddzielnym kroku - do etch.

Czyli chodzi o to żeby z tej starej testowej ("sarge") zrobić stabilna
obecną ("sarge") i dopiero później na testowa "etch"

> warto wcześniej PRZECZYTAĆ PRZYNAJMNIEJ INSTRUKCJĘ AKTUALIZACJI:
>   A najlepiej całe release-notes.

Ok. Dzięki dzisiaj już nie da rady :) ale zaglądnę na to.

>Nie ma znaczenia czy dana dystrybucja jest stabilna czy nie. Generalnie
>"upgrade" służy do aktualizowania "w ramach" danej dystrybucji, a
>"dist-upgrade" to przechodzenia pomiędzy dystrybucjami.

Dzięki teraz już wiadomo jak jest różnica pomiędzy upgrage i dist-upgrade :)