Re: Jak zrobić upgrade wersji testowej (starej na nową)

On Mon, Nov 27, 2006 at 02:13:32PM +0100, Jarek wrote:
> Mam komputer z debianem. Jest tam zainstalowana testowa wersja, ale jeszcze
> "sarge" przed tym jak "sarge" został wersją stabilna.
>
> Chciałbym teraz uaktualnić całość do obecnej testowej czyli "etch".  Mam
> zamiar to zrobić tak:
>
> Dodać do do sources.list wpisy (wcześniej były płyty CD):

> [...]

Radziłbym używać nazw kodowych dystrybucji, zamiast "testing", "stable"
itp - uniknie się niespodzianek w okolicy wydania, no chyba że nie
chcesz zostać z etchem, tylko przeskoczyć później do lenny.

Jeśli chcesz używać dystrybucji stabilnej, nie jest też zbyt dobrym
pomysłem dodawanie "*-proposed-updates" na dzieńdobry. Czasem trafiają
tam głupoty, z których trzeba się wycofywać.

> a następnie:
>
> aptitude update

ten krok jest zbędny a wręcz szkodliwy:
> aptitude upgrade

> aptitude dist-upgrade
>
> Czy tak to powinno być zrobione?

Jeśli nie masz bałaganu, to (pomijając zbędne "upgrade") powinno wystarczyć. Ale:

 - jeśli od obecnego stanu Twojego systemu do wydania sarge minęło dużo
   czasu, to lepsze efekty może przynieść najpierw zrobienie upgrade do
   sarge, a następnie dopiero w oddzielnym kroku - do etch.

 - warto wcześniej PRZECZYTAĆ PRZYNAJMNIEJ INSTRUKCJĘ AKTUALIZACJI:

   http://www.debian.org/releases/sarge/i386/release-notes/ch-upgrading.en.html
   http://www.debian.org/releases/etch/i386/release-notes/ch-upgrading.en.html

   są tam rady, do których zastosowanie się może oszczędzić potu i łez.

   A najlepiej całe release-notes.

> Nie jestem pewny tego dist-upgrade bo to
> chyba dotyczy jak przechodzimy z jednej wersji stable na nowszą stable (np.
> z woody - satble do sarge - stable), mam nadzieję że się nie mylę.

Nie ma znaczenia czy dana dystrybucja jest stabilna czy nie. Generalnie
"upgrade" służy do aktualizowania "w ramach" danej dystrybucji, a
"dist-upgrade" to przechodzenia pomiędzy dystrybucjami.

Wiele się nie różni, po prostu "dist-upgrade" popuszcza nieco smycz i
pozwala na usuwanie pakietów jeśli jest to konieczne do wykonania
aktualizacji (co często się zdaża pomiędzy wydaniami przy zmianach nazw
pakietów, podziałach pakietów itp).

Marcin
--
Marcin Owsiany <porridge@debian.org>             http://marcin.owsiany.pl/
GnuPG: 1024D/60F41216  FE67 DA2D 0ACA FC5E 3F75  D6F6 3A0D 8AA0 60F4 1216