Re: Problem z Debianem

On Mon, 12 Jun 2006 08:37:27 +0200, January Weiner wrote:
[...]
> [...]
> raise(13, 0, 0xbf8fe9ac, 0xbf8fe9d4, 0xbf8fe9e0)              = 0
> sigprocmask(2, 0xbf8fe9ac, NULL <unfinished ...>
> --- SIGPIPE (Broken pipe) ---
> +++ killed by SIGPIPE +++
>
> Podobnie wygląda w przypadku strace. Czyli _jednak_ problemem jest ten
> nieszczęsny limit wielkości pipe (ulimit -p), który ani nie wiem,
> gdzie jest ustawiany, ani go nie potrafię zmienić (" ulimit: pipe
> size: cannot modify limit: Invalid argument"), ani nie wiem, dlaczego
> powoduje SIGPIPE. Nie szkodzi, teraz mogę już sobie poguglać.

Zdziwniej i zdziwniej.
To jest jakiś bashowy pseudolimit nie występujący w rzeczywistości
w jądrze jako modyfikowalny limit dostępności zasobu. Nie zmienisz go więc.
Jeśli u Ciebie wynosi on 8, to jest to normalny rozmiar bufora potoku
(8*512=4096) i nie powinien w niczym przeszkadzać. Zresztą jeśli
jakimś cudem ma inną wartość, to też nie powinno być przecież problemem
powodującym SIGPIPE.

Ciekaw jestem o co tu chodzi, ale mogę tylko życzyć udanego guglania.
Czy ten SIGPIPE rzeczywiście ma swoje źródło w jądrze?

> Byłbym ostrożny -- nie jestem administratorem, tylko użytkownikiem
> zmuszonym do administrowania (którego żywo nienawidzę, niezależnie od
> systemu i dystrybucji).

Dobra, dobra, czytelnika pcoa nie musisz o tym informować :-)

--
Michał Politowski
Talking has been known to lead to communication if practiced carelessly.