Re: Problem z Debianem

> Uzylem strace i ltrace, ale niczego nie moglem dociec. Ot, proces sie
> zakancza, nic co by mi dalo jakis punkt odniesienia.

Hmm. I nie ma _absolutnie_żadnej_ różnicy między wynikiem strace na,

Tego nie napisałem. Napisałem, że _mnie_ nic nie dało żadnych punktów
odniesienia. Nie rozwodziłem się, bo głównie pytam o to, jak nazwać
swój problem, tak, żeby móc znaleźć samemu rozwiązanie, niż o samo
rozwiązanie.

Otóż wyglądało to tak, że ltrace nie dawał żadnych wyników, bo z
ltrace ls działał prawidłowo. Mój błąd! Porównywałem jabłka i
pomarańcze. Normalnie w shellu ls jest aliasem do "ls --color",
podczas gdy "ltrace ls" to to samo co "ltrace /bin/ls", bez opcji.

Otóż gdy się zrobi ltrace /bin/ls --color, wynik jest bardziej jednoznaczny:

sigprocmask(0, 0x805b580, 0xbf8fe9ac)                         = 0
signal(13, NULL)                                              = 0x8049ce0
raise(13, 0, 0xbf8fe9ac, 0xbf8fe9d4, 0xbf8fe9e0)              = 0
sigprocmask(2, 0xbf8fe9ac, NULL <unfinished ...>
--- SIGPIPE (Broken pipe) ---
+++ killed by SIGPIPE +++

Podobnie wygląda w przypadku strace. Czyli _jednak_ problemem jest ten
nieszczęsny limit wielkości pipe (ulimit -p), który ani nie wiem,
gdzie jest ustawiany, ani go nie potrafię zmienić (" ulimit: pipe
size: cannot modify limit: Invalid argument"), ani nie wiem, dlaczego
powoduje SIGPIPE. Nie szkodzi, teraz mogę już sobie poguglać.

Spodziewam się, że wiesz co piszesz

Byłbym ostrożny -- nie jestem administratorem, tylko użytkownikiem
zmuszonym do administrowania (którego żywo nienawidzę, niezależnie od
systemu i dystrybucji).

Pozdrawiam
January

--
Division of Bioinformatics, University of Muenster  |  Schloßplatz 4