Re: connlimit

Jak doniosl wywiad/kontrwywiad dnia Wed, 11 Jan 2006 07:19:24 +0100
bieniu gras <bieniu@gras.poznan.pl> napisal(a):

> Witaj lista!
>
> hejka
>
> czy ktos moze mi wyjasnic czy zapis
>
> $IPT -$BLOK FORWARD -s 192.168.1.${x} -p tcp -m connlimit --connlimit-above $CON -j REJECT --reject-with tcp-reset
>
> na poszczeglne adresy ip przykladowo
>
> iptables -I FORWARD -s 192.168.1.2 -p tcp -m connlimit --connlimit-above 300 -j REJECT --reject-with tcp-reset
>
> czyli jak widac limit polaczen nalozony jest na ip 192.168.1.2 i
> wynosi 300 polaczen powyzej teoretycznie ma byc resetowany kazdy
> pakiecik TCP - dobrze to rozumiem ?

> [...]
Witaj,
temat connlimit'a i problemów z tym kilka razy przewinąl sie na różnych listach (dokładnie twój problem), niestety nie pamiętam gdzie...
natomiast dobrze pamietam rozwiazanie (wlasnie przy p2p) - kolejkowanie QoS i limitowac pasmo - to  byla najczestsza odpowiedź.
Connlimit (podobna) tak już ma.
  Jerzy <sm0q> Patraszewski
  patrasze{at}wszib{dot}edu{dot}pl
  sm0q{at}rootshell{dot}be