Źródła pakietów

 Witam.
Mam zainstalowanego Debiana Sarge 3.1r2. Instalowałem ściągając obrazy 3 pierwszych
płyt CD i przygotowując krążki.
Wszystko działa.
Postanowiłem zainstalować Snorta - brak na płytach, więc ściągnąłem snort_2.3.2-3_i386.deb. Po 'dpkg -i snort_2.3.2-3_i386.deb' sygnalizuje rozpakowanie snorta, ale problemy z konfiguracją,
bo zależy on od 'snort-rules-default' i 'snort-common'.
Prawdopodobnie można by pobrać brakujące pakiety, ale postanowiłem zrobić to porządnie, tzn. uzupełnić wykaz źródeł pakietów (/etc/apt/sources.list) o pozycję: ftp.pl.debian.org'
(skąd ściągnąłem Snorta).
Po kilku eksperymentach co właściwie należy dodać do 'sources.list', kwitowanych komunikatami:
 "Nieprawidłowa linia w liście źródeł (dystrybucja /analiza dystrybucji)"
obecnie dodana linia to:

 deb ftp://ftp.pl.debian.org/ stable/updates main contrib

(wzorowana na innym wpisie, który już tam był; nie wiem czy prawidłowa).
Niestety, po:        aptitude install snort
pojawiło się dużo komunikatów, których fragmenty przytaczam:

"  ..Nie ma takiego pliku ani katalogu..
 ..Nie udało się wykonać operacji stat na liście pakietów źródłowych..
..Nie można poprawić zależności, część pakietów nie może być zainstalowana..
 ..Następujące pakiety mają niespełnione zależności:
       snort: Wymaga: snort-rules-default który jest pakietem wirtualnym
                  Wymaga: snort-common który jest pakietem wirualnym"

Sądzę, że mój wpis jest zły, ale nie wiem jak go poprawić.

Czy ktoś na podstawie tych danych jest w stanie zdiagnozować problem, a przede wszystkim doradzić jak należy modyfikować 'sources.list' (bo w 'man sources.list' piszą tylko o CDROMach)
- chyba, że należy działać zupełnie inaczej.
Zależy mi na tym, aby wszystko dodawać /usuwać /modyfikować przy pomocy aptitude.

Z góry dziękuję i pozdrawiam,
--
L. Pańkowski