praca_mgr

Witam!

kiedys pisalem do Was ze swoim planem pracy mgr na temat
bezpieczenstwa systemu -> serwerow www
wspolnie doszlismy do wniosku ze za bardzo sie rozpedzilem i chcialem
pisac 20 tomow
ponizej prezentuje nowy plan gdzie skoncentrowalem sie na wycinku
bezpieczenstwa.
ponownie licze na Wasza konstruktywna krytyke.

Bezpieczenstwo serwera Apache

plan pracy mgr

praca opiera sie na zainstalowaniu i skonfigurowaniu na domowym PC
(Debian Woody 3.0 wersja jadro 2.2.20) serwera Apache (wersja 2.0),
umieszczeniu na nim przykladowej strony www (oblsuga MySql, PHP, CGI)
i opisaniu problemow bezpieczenstwa serwera www

1. Wstep
- slow kilka o serwerach www
- okreslenie celow uruchomnienia serwera www
- okreslenie polityki bezpieczenstwa

2. Instalacja i konfiguracja serwera www
- wybor wersji
- skompilowanie i zainstalowanie
  ograniczenie i wybor modulow

3. Wirtualne hosty
(nie wiem czy to tu pasuje ale chyba tak w kontekscie pkt. 10)

4. Srodowisko chroot
- opis srodowiska chroot
- ustanawianie srodowiska chroot

5. Konfiguracja serwera (plik httpd.conf)
   w odniesieniu do domyslenj konfiguracji serwera
- zmiany i modyfikacje dokonane na domyslnych ustawieniach

6. Uslugi serwera - autoryzacja dostepu
- problematyka Access Control
- strony www uzytkownikow na naszym serwerze

7. PHP, bazy danych, skrypty CGi na naszym serwerze
- metody konfiguracji i dzialanie (PODSTAWY!)

8.Apache vs SSL
- pojecie i definicja SSL
- uzycie SSL na serwerze Apache

9. Bezpieczenstwo
- po stronie serwera
- po stronie klienta
- narzedzia monitorujace (Snort)
- przegladanie logow

10. Bezpieczenstwo aplikacji www na przykladzie stron www Zakladu Fizyki Komputerowej
- tu to nie wiem co bede pisac ale ten punkt ma byc :)

Pozdrowienia,
 Grzegorz

"audentes Fortuna iuvat!"

Bogini seksu >>> http://link.interia.pl/f18f2