Re: logowanie sie na hoście :)

Wojciech Ziniewicz <wojciech.ziniewicz@gmail.com> wrote:

> nie jestem pewien bo nigdy tego nie uzywalem, ale jestli nazwe
> uzytkownika root zamienisz na "xxx" to zalogujesz sie na "xxx" z
> uprawnieniami roota ponieważ nie liczy sie hcyba nazwa usera ale jego
> UID i GID.. ale moze sie myle :|

Nie mylisz się. Tyle tylko, że niektóre programy i/lub skrypty mają
zaszyte gdzieś tam słówko "root" i potrafią ostro protestować, jeśli
uruchamia je
nieroot z uid=0 - tak było przynajmniej w Potato, kiedy to
eksperymentowałem ze zmienianianiem nazwy dla roota. Aczkolwiek dopisanie
do passwd usera z uid=0 było, jest, i chyba jeszcz edługo będzie
najprostszym backdoorem do każdego systemu;)

Janes

ps sorki za prv