Re: logowanie sie na hoście :)

Janusz L. napisał(a):
> Użytkownik DaViDeX napisał:
>
> Mysle, że Wartan chciał uzyskac cos takiego jak, to co mamy w np.
> Ubuntu. Tam pierwszy utworzony uzytkownik ma nadane prawa roota
> (poleceniem sudo). Nie bawiłem sie jeszcze Ubuntu, nie wiem czy to
> bedzie jak z kontem z uprawnieniami bez ograniczeń w Win, czy do
> konfiguracji systemu (istalacji programów, deinstalacji...) potrzebne
> bedzie hasło nadajace userowi uprawnienia roota. Trzeba by wysledzic jak
> to tam jest zrobione, Ubuntu oparty jest na Debianie, przeniesienie tego
> mechanizmu nie powinno być zbyt skomplikowane.

nie jestem pewien bo nigdy tego nie uzywalem, ale jestli nazwe
uzytkownika root zamienisz na "xxx" to zalogujesz sie na "xxx" z
uprawnieniami roota ponieważ nie liczy sie hcyba nazwa usera ale jego
UID i GID.. ale moze sie myle :|

--
Pozdrawiam, 			|Wojciech Ziniewicz
wojciech.ziniewicz@gmail.com	|Wanna gmail?