Re: BASH CSH

wmq@magma-net.pl napisał(a):

>Piszę skrypt w którym istotny fragment to :
>- wywołanie podskryptu
>- jobs
>Po tej komendzie powinienem ujrzeć listę zadań powłoki.
>Jest tak wtedy jeśli jest to BASH ze znakiem zachęty.
>Jeżeli polecenia wprowadzę do skryptu Bashowego to już jobs
>NIE pokazuje zadań.
>Natomiast CSH zachowuje się prawidłowo !
>Czy w Bash'u trzeba coś dokonfigurować, czy to jest jego wada ?
>(chciałbym pozostać jednak przy Bash'u)

Nie wiem jak jest w csh, ale w bashu jobs pokazuje dzialania z biezacej
powloki. A podskrypt wywolujesz pewnie przez

./podskrypt

co powoduje wykonanie go w NOWEJ powloce (to ficzer, nie wada) -- wiec
'jobs' wywolane potem nic nie pokaze, bo to nie jego powloka.
Natomiast jesli podskrypt wywolasz przez

. ./podskrypt  # kropka i spacja z przodu

lub

source ./podskrypt # (to jest rwnowazne temu, co wyzej)

nowa powloka nie bedzie tworzona i zadania rozpoczete w podskrypcie beda
sie wyswietlaly przez jobs.

pzdr,
jmb