Re: iplus i modem comander, problem z ttyUSB?

Był 13 gru 2005 (wtorek), godz 23:01:29 +0100. Wtedy knick napisał(a):

> Niby wszystko wyglada ok, ale pod jakim urzadzeniem to sie pojawia? :)
> ttyUSB1? ttyS1?

Ja mam podłączony zwykły telefon, ale przez port szeregowy. Wtedy
urządzenie pojawiło się jako pierwsze szeregowe, czyli /dev/ttyS0.

Będziesz potrzebował odpowiednich uprawnień do łączenia.
Nie korzystałem nigdy z modemu gprs, ale możliwe iż u Ciebie jest to też
pierwsze urządzenie, czyli /dev/ttyUSB0.
Spróbuj przykładowo przeczytać z danego urządzenia:

# cat /dev/ttyUSB0
cat: /dev/ttyUSB0: No such device or address

Dostaniesz raczej powyższy komunikat jeśli takiego urządzenia nie ma.

Jeśli czytam z urządzenia /dev/ttyS0 do którego mam podłączony telefon,
to nie wyświetla się powyższy komunikat.

Wiem, to nie jest elegancki sposób. ;-)

pozdrawiam
--
Artur Dulęba | gpg:0x5F938547 | rlu:305151
Olbrachcice Wielkie, 57-200, Dolny Śląsk