Re: FW: Kernel dla sarge

On Tue, 13 Dec 2005, Jacek Kawa wrote:

1.
http://kernel.debian.net/debian/pool/main/kernel-image-2.6.8-i386/

Zajrzałem: tam są pakiety kernela deb 2.6.8 zbudowane 16 sierpnia 2005, czyli jest to oficjalne jądro 2.6 Debiana.

2. Nie wszystkie dziury dotyczące 2.6.X dotyczą 2.6.X-n

Słusznie.

Pierwsze z brzegu:

http://www.google.pl/search?q=sarge+debian+kernel+vulnerable

* [SECURITY] orinoco: Information leakage due to incorrect padding
  orinoco-info-leak.patch

Przeczytałem pierwszy link jaki wyrzuciło Google, a był to link

	http://lists.debian.org/debian-kernel/2005/10/msg00297.html

Zajrzałem też na

http://svn.debian.org/wsvn/kernel/people/horms/patch_notes/2.6-stable/2.6.13.4?op=file&rev=0&sc=0

i wciąż nie rozumiem dlaczego uważa się, że debianowe jądro 2.6.8 jest bezpieczne. Z linku http://lists.debian.org/debian-kernel/2005/10/msg00297.html wynika tylko tyle, że niektóre z łat na dziury w kernelu 2.6.13.4 (który okazał się 10. pażdziernika 2005) przeniesiono do debianowego kernela 2.6.8 i te łaty umieszczono w Subversion.

W jaki sposób łaty które znalazły się w Subversion w okolicy 10. października znalazły się w pakiecie kernela utworzonego 16. sierpnia? To raczej niemożliwe, chyba że założymy iż developerzy debiana potrafią podróżować w czasie ;-)

Od 16.sierpnia (daty utworzenia pakietów deb dla 2.6.8) pojawiło się 6 komunikatów informujących o 11 błędach w kernelach serii 2.6.x, można to zobaczyc np. tu:

http://www.frsirt.com/english/vuln.php?search=linux+kernel

Nie wiem jakim cudem łaty powstałe po okresie utworzenia pakietów deb dla 2.6.8 miałyby przeniknać do tych pakietów. A jesli tak było, to dlaczego nie ma informacji o poprawkach do tego kernela na listach Security Advisories (http://www.us.debian.org/security/2005/)

We wspomnianym czasie Ubuntu (dystrybucja bazująca na debianie) wydała już 5 poprawionych wersji jądra, także jądra 2.6.8 ktore ma ubuntu 4.10.

Zadaję więc pytanie: jak to mozliwe, że ubuntu 4.10 mające jądro 2.6.8 wydało już od sierpnia do listopada 5 poprawionych wersji jądra 2.6.8, a Debian nie wydał ani jednej poprawki.

To samo pytanie można postawić w przypadku kernela 2.4.27

Pozdr.

Marek