Re: Aplikacje do nauki języka nagielskiego.

Dnia 10-12-2005, sob o godzinie 13:39 +0100, Marcin Juszkiewicz
napisał(a):
> [...]

Właśnie mam zamiar używać tego programu, zanim napiszę swój własny
służący do tego ( w ramach projektu na uczelni ), z braku możliwości
wymyślenia jakiegokolwiek lepszego algorytmu niż ten w memaid, mam
zamiar użyć tego właśnie, który tam jest, jestem ciekaw, jak się on
spisuje i jak się ma do algorytmu z superMemo?

> Na kompie mam instalację Win98 + 'Supermemo Basic English' i to działa
> (supermemo bez dźwięku to nie to samo więc WINE odpada). Z tego co widzę
> to do memaid musiałbym sam przygotować bazę słówek do nauki (konwerter
> tylko do Supermemo7) a przy kilku bazach, które są w 'Basic English' daje
> to kawałek roboty a z czasem u mnie krucho.

> bazę

Tak się składa, że do końca roku powinienem skonwertować bazę SM do baz
Memaid, jednakoż problem jest innego typu. W memaid (właściwie to memaid
nie używałem, tylko pyqt-memaid) nie ma dźwięku, jest on w zamiarzeniach
autora programu jako następna faza jego rozwoju, aczkolwiek po wymianie
@ z programistą nie udało mi się uzyskać żadnych konkretów odnośnie tego
kiedy funkcja ta pojawi się w programie.

Bedę musiał też zwrócić sie do SM z zapytaniem jak wyglądają prawne
aspekty używania stworzonej przez nich bazy w programach innych niż
SuperMemo. Zasadniczo nie powinni mieć nic przeciwko skoro i tak płacę
za ich produkt a używam tylko jego części, no ale kto wie, może trzeba
będzie wszystkie punkty umowy szczegółowo przeczytać.

Czy ktoś z was wie może czy istnieje gdzieś w internecie jakaś
alternatywna baza danych słówek z języka angielskiego, którą można by
użyć w programie opensource ? Najlepiej razem z dźwiękami.

--
Robert PaneQ! Pankowecki (rupert) <kryptofiles@wp.pl>