Re: KBFX i KDE 3.5.x... dziala?

Był 7 gru 2005 (środa), godz 21:40:56 +0100. Wtedy Wojciech Ziniewicz
napisał(a):

> ja powiedzialbym że debian i gentoo to totalnie inne sprawy ..
...tutaj się nie zgadzam.
Myślę, że debian, slackware, gentoo czy polskie pld to podobne
dystrybucje.
Raczej całkiem inny obóz to redhat, mandrake, suse czy też polski aurox.
Ale to tylko moje zdanie.

> c) debian nie lubi nowego software'u
> d) maintainerzy paczek długo przygotowują wersję stabilną
można powiedzieć: prawda ;-) (lecz nic w tym złego)

> e) debian jest mało "desktopowy"
Zależy co to desktop, jeśli wymiana oprogramowania na nowe co pół roku i
używanie kde lub gnome to zgadzam się w pełni. Debian ma sida, który
jest z "założenia" niestabilny, więc życie bywa wtedy dość ciężkie.
Rzeczywiście jeśli ktoś chce się czegoś nowego nauczyć i mieć zawsze małe
lub duże problemy (przy okazji wspomagać rozwijających poprzez wykrywanie
błędów) to sid lub testing są całkiem na miejscu.
Jednak jeśli ktoś potrzebuje komputera do zwyczajnej pracy to wystarczy
mu stable. Myślę jednak, że warunkiem jest znajomość podstawowych
poleceń uniksowych. Jeśli ktoś korzysta z przeglądarki internetowej,
edytora lub procesora tekstu, programu graficznego, programu typu
office, to nie musi mieć najnowszych wersji tych programów. Przecież
wiele osób korzysta jeszcze z windowsa 98 wydanego w 1997 roku (8 lat).
Do tego można korzystać z dosyć lekkiego menadżera okien, np. icewm.
Na czymś takim pracuje moja żona i wyraźnie mówi, że nie chce kde czy
też gnome.
Debian dając ten wybór łączy zapewne całkiem różnych ludzi, lecz chyba
niespokojnych duchem (przeciętni niczym nie wyróżniający się ludzie
"żeby nie mieć problemów" przeważnie używają windowsów).

> ktoś na liście ma sygnaturkę w stylu : 'lubie debiana bo jest zwykły a
> nie "super" ' ,a ja sie do tego dopisuje ;]
miło mi

pozdrawiam
--
Artur Dulęba | gpg:0x5F938547 | rlu:305151
Olbrachcice Wielkie, 57-200, Dolny Śląsk