Re: Zarządzanie siecią

On 12/6/05, Wojciech Ziniewicz <wojciech.ziniewicz@gmail.com> wrote:

> osobiscie uzywam jffnmsa
> bodajże jffnms.sf.net
> piekna sprawa jedak czesc reczy trzyma w sqlu.
>
> - --
> Pozdrawiam,                     |Wojciech Ziniewicz
> wojciech.ziniewicz@gmail.com    |Wanna gmail?
> http://silenceproject.org       |:E

Ogladnelem wlasnie tego jffnmsa - fajna sprawa, bo ja sie "mecze" na
nagiosie + php-syslog-ng. Nagios ma troche ladniejszy (moja
subiektywna ocena) interface i juz sie do niego przyzwyczailem...

Przy okazji mam pytanie dotyczace nagiosa i Cisco PIX 515E (z
firmwarem 7.0(4). Napisalem maly skrypt do nagiosa i coraz bardziej mi
sie nie podoba (sam skrypt ma wiele mankamentow i sprawdzanie ilosci
tuneli VPN przez ilosc IKE jest niezbyt dobrym wyjsciem).
Moze ktos ma jakies propozycje?

# check-command in /etc/nagios/checkcommands.cfg:
#
# define command {
# command_name                    pix_ipsec_by_snmp
# command_line                    $USER1$/check_snmp_pix7_ipsec.sh
$HOSTADDRESS$ $ARG1$ $ARG2$
# }
#
# service in /etc/nagios/services.cfg :
#
# define service {
# host_name                      your_pix_ip
# service_description            ike-tunnels
# check_command                  pix_ipsec_by_snmp!public!1
# use                            generic-service
# normal_check_interval          10
# }

NAGIOSPLUGSDIR=/usr/lib/nagios/plugins/
HOST=$1
COMM=$2
COUNT=$3

QUERY=`$NAGIOSPLUGSDIR./check_snmp -H $HOST -C $COMM -o
.1.3.6.1.4.1.9.9.171.1.2.1.1.0`
IKE=`echo $QUERY | awk '{print $4}'`
if [ $IKE = $COUNT ]; then
echo "OK: $IKE Tunnels active"