Re: lamerski problem z polaczeniem DHCP

> Witam!

> Moment. W innym miejscu tego wątku piszesz, że po zmianie MAC na eth0
> dostałeś dzierżawę dhcp.
No tak, tylko cos niedzialajaca za bardzo...

> Usuń wprowadzone zmiany i pokaż, proszę, wynik `ifconfig -a`.

MacMachine:~# ifconfig -a
eth0      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:05:02:44:4F:BA
          BROADCAST MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          collisions:0 txqueuelen:100
          RX bytes:0 (0.0 b)  TX bytes:0 (0.0 b)
          Interrupt:14 Base address:0x1000

eth1      Link encap:Ethernet  HWaddr 00:00:C5:50:6F:5B
          BROADCAST MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          collisions:0 txqueuelen:100
          RX bytes:0 (0.0 b)  TX bytes:0 (0.0 b)
          Interrupt:23 Base address:0x400

lo        Link encap:Local Loopback
          inet addr:127.0.0.1  Mask:255.0.0.0
          UP LOOPBACK RUNNING  MTU:3924  Metric:1
          collisions:0 txqueuelen:0
          RX bytes:1648 (1.6 KiB)  TX bytes:1648 (1.6 KiB)

> Zresztą już wkładanie i wyjmowanie wtyczki z gniazda wyraźnie (z
> informacją o tym, jaki to interfejs) odkłada się w logach.

Chyba sie nie odbije, jak komp jest wylaczony przy przekladaniu wtyczki...
=)
> Poza tym zastanawiam się, co zrobiłeś w trakcie instalacji systemu
> w chwili konfigurowania interfejsów sieciowych? Przecież już wtedy
> musiałeś widzieć obie karty sieciowe i zdecydować, która z nich ma być
> skonfigurowana (i w jaki sposób).

Ta... tyle ze to bylo przed wakacjami, ja w ogole do linuxa wtedy zasiadlem
dopiero. Skonfigurowalem je tak na odpiernicz, bo i tak nie mialem
perspektywy ich uzywania. Przez wakacje jechalem na modemie, a i tak na
poczatku mialem problem, bo sie gw na eth ktorys ustawial i wtedy moglem cos
skopac. I nie pamietam juz gdzie grzebalem =)
> P.S.
> Reinstalacja systemu z powodu problemów z kartą sieciową jest bez sensu,
> IMO. To nie jest - za przeproszeniem - Windows. Nawet, jeśli na psułeś,
> zawsze możesz poprawić.

Windows? A co to jest takiego? =) Ja sie na MacOSie wychowalem. Tez nie
reinstalowalem, bo nie bardzo bylo z czego =). A z linem tak na poczatku
bylo, ze jak cos skopalem i nie widzialem jak naprawic, to reinstalka. Po co
sie trzy dni meczyc, jak mozna w dwie godziny naprawic =). Takie to czasy
byly. A teraz po prostu nie pamietam, co moglem naprzestawiac przy mekach z
ppp.
pozdro
PZ