Tempo startu X-ów

Witam.

Poruszam dosyć szeroki temat. Szczególnie po instalacji xorg można poczuć tą
potworną przypadłość- dłuuugi start serwera X. Co to jest? Są jakieś sposoby
na przyspieszenie tego procesu? Czy to kwestia ładowanych modułów? Czy można
to jakoś racjonalnie podejść?
Przy GHzowych procesorach to jest jeszcze znośne, ale przy starszych maszynach
microsoft stanowi niedościgniony wzór. Myślę, że parę osób słyszało tą
argumentację: "Linux strasznie długo się uruchamia". Ja zaraz gryzę się w
język, bo bezcelowe jest tłumaczenie, że serwer X, to nie Debian, a Debian to
nie Linux, i przeciętnych użytkowników w ogóle te dywagacje nie interesują.
Interesuje ich sprawność działania.

Co robić?