[OT] zewnętrzne IP a prędkość w sieci lokalnej

Witam,
Od paru miesięcy mam pewien problem z przesyłaniem po protokole ftp plików między
ip zewnętrzne - ip zewnętrzne
ip zewnętrzne - ip wewnętrzne
średnia prędkość oscyluje wokół 10kb/s natomiast wymiana pomiedzy wewnętrznymi adresami przebiega bezproblemowo znaczy tak jak należy w standardzie 100mbit.
Kiedyś działało nam to tak jak powinno ale od paru miesięcy niestety nie jesteśmy w stanie wymienić się żadnymi plikami większymi niż 1mb gdyż zajmuje to za dużo czasu.
Mam pytanie czym to może być spowodowane i co należy zmienić?
Ja nie jestem administratorem ale użykownikiem który nie może się doprosić o naprawę tego administraotra, na początku mówił, że to jest wina kolejkowania, a potem że to coś z rutingiem, że jesteśmy traktowani jak osoby z poza sieci, ale w tym samym czasie ściągam jakiś sterownik z tajwanu kilkakrotnie szybciej jak plik od kolegi z obok klatki :/
proszę o jakieś wskazówki na co mam zwrócić uwage adminowi skoro sam ma problemy ze znalezieniem problemu
dzięki wielkie i przepraszam jeśli chotycznie napisałem tego maila :)
pozdrawiam
Łukasz

--
israeli peace means killing children