Re: upgrade dysku

On Mon, -d Sep 2005, Łukasz Pieczara wrote:

> posiadam plyte na chipsecie intela 440lx z dyskiem 3,2 gb na ktorym
> pracuje debian planuje zwiekszenie dysku. zakupilem 80GB, system wykrywa
> dysk do 65 GB. bezposrednie skopiowanie dysku na dysk nie daje
> rezulatatu, lilo sie wykrzacza, nie udaje mi sie rowniez  odpalic lilo
> -v na zamontowanym nowym dysku ze skopiownaym systemem, a instaltora
> debiana prosi o utworzenie dodatkowej partycji boot
> gdyz  moj nowy dysk zawiera wiecej niz 1024 cylindry (w przeciwnestwie
> do starego) czy konieczne jest utworzenie nowej oosbnej partycji /boot
> [...]

Ja kiedyś proponowałem tutaj[1]:

 Znalazlem cos takiego:
http://www.ibiblio.org/pub/Linux/docs/HOWTO/other-formats/html_single/Hard-Disk-Upgrade.html

A tak ogolnie to po co Ci Swap na partycji - nie lepiej w pliku, latwie zmieniac rozmiar itp. W PLD na pewno sie da to zrobic :) (Wiem - bo robilem). Czytalem kiedys, ze wydajnosc tego jest na jadrze 2.6 porownywalna do odzielnej partycji swap.
A ogolnie to propouje.
Wsadzic nowy dysk.
Spratycjonowac.
Skopiowac wszystk (oprocz proc) z zachowaniem praw. (chyba cp -ax)
Zamontowac proc
mount -t proc proc /nowy/proc
I sprawdzic czy 'funguje'. (Np. chroot na nowy system).

Teraz dodał bym tylko, żeby nie kopiować /sys i pewnie /dev.

[1] http://cachotterie.jogger.pl/comment.php?eid=106612&startid=200504
--
  Wawrzyniec Niewodniczański	E-MAIL: niewod(at)kicia.ch.pwr.wroc.pl
        vel LarryN        WWW:http://ch.pwr.wroc.pl/~niewod/English/index.php