Re: brak netu w sieci lokalnej

Dnia 13-08-2005, sob o godzinie 00:07 +0200, zawadzinski napisał(a):
> Czesc
>
> Mieliscie coś takiego, że internet na serwerze (debian, htb) jest
> cały czas, jednak w sieci lokalnej "zanika" na pewien czas (ok. 1
> minuty). Z lokalnej jest połączenie na serwer a na serwery publiczne
> pingi nie idą. Po tym czasie wszystko wraca do normy. Czasami
> rozłacza net w lokalnej pare razy na godzinę!!! Łącze DSL 1MBit.
> Prosze dajcie znać gdzie szukać przyczyny.

nie ukrywajac zdazyl mi sie taki przypadek, co prawda przyczyn moze byc
wiele, ale u mnie uzywkownik scisnol kabel UTP w drzwiach (pozwieraly
sie przewody), padl port na switchu, switch nie nadawal juz sie do
niczego a kilka switchy w calym segmencie sieci w czasie gdy go
lokalizowalem dzialalo tak jak chcialy (dokladnie tak jak u Ciebie) - co
tez wydaje sie byc dziwnym zachowaniem, switch ktory padl to XNet, a
dziwne zachowanie sieci "przeszlo" rowniez po switchach zarzadzalnych
PLANET, co lepsze wszystkie switche (okolo 40) dzialaly tak jak huby,
tnz. mialy przepelnione tablice mac adresow i rozsylaly wszystkie
pakiety po wszystkich portach, a z calym problemem walczylem 2 dni :),
po wymianie switcha przyszlo jeszcze restartowac switche na calym
osiedlu, ale w tym wyreczyla mnie burza i awaria lini energetycznej :),
dosc nietypowy przypadek, ale wlasnie taki mial miejsce u mnie.

Krzysztof Pawlikiewicz