kde (chyba)

Od mnie więcej 5 dni mój komp zaczął się dziwnie zachowywać. Mianowicie
odpalanie niektórych programów trwa koszmarnie długo (nawet kilka
minut). W tym czasie komp nic specjalnego nie robi (idle 99%, dyski
śpią). Problem dotyczy np. kate, korganizer, openoffice. Co ciekawe taki
Thunderbird wstaje dość szybko, ale jeśli chcę napisać maila (->New)
pojawia się okienko i cały program zawisa na jakieś 10 minut. Potem
wszystko wraca do normy (tylko pierwszy New lub Re tak robi).

W czasie "wiszenia" nie działa menu KDE (ale Ctrl+Fx, Alt+Tab działa)
stąd moje podejrzenia kierują się na kde.

Odpalenie programów w konsoli nie daje żadnych ciekawych komunikatów na
stdout.	Chyba, że zrobię sux - a potem np. kate:

QPixmap: Cannot create a QPixmap when no GUI is being used
QPixmap: Cannot create a QPixmap when no GUI is being used
[...]
dłuuuuuuuga przerwa
[...]
QPixmap: Cannot create a QPixmap when no GUI is being used
QPixmap: Cannot create a QPixmap when no GUI is being used
kbuildsycoca running...
Reusing existing ksycoca
kbuildsycoca: WARNING: Property 'X-KDE-Weight' is defined multiple times (KOfficeFilter)
kio (KService*): WARNING: The service/mime type config file
application/vnd.stardivision.draw.desktop
does not contain a ServiceType=...
or MimeType=... entry
[...]
kio (KService*): WARNING: The desktop entry file /usr/share/applications/mb-applet-system-monitor.desktop has Type=PanelApp instead of "Application" or "Service"
[...] // masa takich wpisów
kbuildsycoca: WARNING: '/usr/share/applications/glade-2.desktop' specifies undefined mimetype/servicetype 'application/x-glade'
[...] // masa takich wpisów

Mniej więcej w tym samym czasie posypał mi się CUPS z komunikatem
"E [09/Aug/2005:14:43:00 +0200] SLPReg of "OKI" failed with status -20!"
więc mam juz naprawdę dość ;(

$ cat /etc/apt/preferences
Package: *
Pin: release a=testing