Serwer dźwięku w KDE

witam!

przeczytałem ostatnio że arts nie będzie już rozwijany. W sumie to nic
dziwnego bo to chyba najsłabsza strona KDE - u mnie działa sobie w kratkę.
Często się zawiesza na jakimś powiadomieniu (System Notifications) i nie
odtwarza plików w formacie ogg (jako systemowych powiadomień). (oczywiście,
mam ALSĘ, przez którą arts wydaje dźwięki ;])

Zastanawiam się więc nad zmianą serwera dźwięku przynajmniej do czasu KDE 4.0.
A interesuje mnie narzedzie ktore potrafi miksowac dzwiek z kilku zrodel
naraz, odtwarzaloby mi systemowe dzwieki w KDE i dziala w trybie full duplex.
Czytalem że jest coś takiego jak JACK - czy ktoś go używa? Czy jest godny
polecenia? Jak to jest z nim pod Debianem ?

Jak na razie to wylaczylem arts'a, a jako player do systemowych dźwięków
dałem /usr/bin/aplay, z tymże on odtwarza dobrze tylko wav'y, przy ogg tylko
"szumi" w glosnikach.

pozdrawiam,
ML