Re: Dlaczego Linux (Sarge) cicho (mi) gra?...

Dnia Sun, Jul 24, 2005 at 11:19:58PM +0200, Krzysztof Zubik napisał(a):
> Aurox-y przynajmniej niektore (nie wiem jak najnowsze) maja kilka
> programow
> zabawek edukacyjnych. Moze by niekrtre z nich dalo sie wygrzebac
> oddzielnie i przeniesc pod Debiana Mozna rowneiz przeglacac
> ciagle zmienaiana witryne pod http://www.aurox.pl Maja dzial
> edukacjha, czy Aurox w szkole. Moze bedzie cos ciekawego.
> Pozatym rozne multimedia Aurox rowneiz ma wbudowane.

Debian ma ogromną bazę programów edukacyjnych. Poza tym jest LinuxEdu
zrobiony na Knoppixie, czyli pośrednio na Debianie. Ale w tym konkretnym
przypadku nie o takie oprogramowanie chodzi.
Mimo wszystko nie ma ANI JEDNEGO linuxowego programu do nauli
angielskiego (w stylu Flying Colours, Pop-English itp., programów dla
dzieci do nauki angielskiego...), a siostra właśnie uczy angielskiego i
takiego oprogramowania potrzebuje.
Poza tym używają jakiegoś szkolnego programu do wypełniania świadectw,
które później drukowane są w szkole. Czyli już nie chodzi o to, że to
można zrobić pod LaTeXem (był nawet artykuł w "Linux w Szkole" jak to
zrobić), a o to, że musi korzystać z programu dostarczonego przez
szkołę, a ten jest tylko windziany więc...
...nawet ja ją rozumiem, że nie może zrezygnować z windy.
I kierunki rozwoju Linuxa jak na razie nie wskazują na to, aby na tych
poletkach w bliżej określonej przyszłości Linux był jakąkolwiek
konkurencją dla windy...

pozdrawiam

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~
      _ *\      *\ ~~~~~~~~~~~GG:6509957, Tleen~~~~~~~