bootowanie z Gruba w Sarge

Witam

Niedawno zainstalowałem sobie Debian Sarge z płyt .
Jako bootmanager był Grub na partycji root hda6 nie w mbr . Nie zrobiłem dyskietki startowej .

Działało sobie 3 tygodnie i teraz po wybraniu tej partycji mam :
"GRUB"

i koniec . Myślałem to naprawić bootując sie z Knoppixa i chroot na zamontowaną partycję z Sarge . Jednak nie dałem rady "Permission denied" przy zapisywaniu i nie mozna znaleźć /boot.

W związku z tym mam pytanie :

Jak naprawić uszkodzony boot z Gruba ?
Czy można zastosować lilo ( lub loadlin ) z innej dystrybucji - Slackware ?

Marcin :-)