Re: serwer pocztowy

Witam,

Dnia Wed, Mar 02, 2005 at 10:38:17AM CET, Paweł Tęcza napisał:

> Ja ide na latwizne. Jak mi cos dziala, to zostawiam to w spokoju
> w mysl zasady, ze "lepsze jest wrogiem dobrego" :)

Ale np. w postfixie (1.x) nie ma obslugi miltera "dzieki" czemu trzeba
sie posilkowac amavisd do obslugi antywira, czy spamassassina :)

> Nie bardzo Cie rozumiem, ale moim zdaniem wystarczy, zeby antywirus
> byl "podpiety" do SMTP.

Nie zawsze to wystarcza, czasami jednak windziane antywiry szybciej
zaktualizuja swoja baze niz te linuksowe.

> Nie uzywalem popa3d. Z tego, co wiem na poziomie protokolu POP3 nie
> ma takich ograniczen i serwer POP3 nie powinien sie zajmowac takimi
> "drobiazgami". Ja moge z kolei polecic teapopa lub serwer POP3 od
> Mr Sama.

Protokol nie ma ograniczen, ograniczenia ma sam demon popa3d. Co nie
zmienia faktu, ze ladujac skrzynke (mailbox) np. 500MB aby wyslac do
klienta pocztowego jedna konkretna wiadomosc jest zasobozerne - i
tutaj sie klaniaja maildiry.

Pozdrawiam,
Tomasz T. Ciaszczyk

--
.:     ciacho<at>ciacho.pl ciacho<at>jabber.org http://ciacho.pl    :.
.:  "Serce człowieka - to takie maleńkie miejsce na naszej ogromnej :.