Re: serwer pocztowy

Witam,

Dnia śro, mar 02, 2005 at 09:53:15 CET, Wojciech Ziniewicz napisał:

> ja wiem tylko tyle że jeszcze jak na winddzie siedziałem to słyszałem
> tylko . "uuu postfix postfix, dobry serwer pocztowy" (mniej wiecej coś
> w tym stylu : ) , a o eximie, sendmailu czy czymkolwiek dowiedziałem

za czasow mojej mlodosci mowilo sie 'sendmail sendmail i jeszcze raz
sendmail'. ale to bylo juz dawno temu i powoli zaczynam wierzyc ze nie
prawda.

Jak napisalem wczesniej - aby moc cos wybrac dla siebie powinno sie
przetestowac wszystkie rozwiazania. Kazdy MTA ma swoje zady i walety,
a od admina zalezy czy dostosuje konkretne MTA do swoich potrzeb.

> się dopiero podczas używania linuxa. Poza tym interia używa postfixa i
> ogólnie chyba większość serwisów używa postfixa. nie wiem jak jest z
> serwerem pop3.. ja uzywam popa3d ,ale jakoś tak dziwnie się czuję bo
> mam wrażenie że pop3 jest jakoś rzadziej w necie używny,a przeważa
> imap, przy czym w życiu nie miałem konta na imapie, a miałem ich i
> zakładałem sporo raczej.

imap przez bardzo dlugi czas mial niechlubna historie - same dziury
(glownie uw-imapd). Imap ma wieksze mozliwosci to fakt, ale tez i
inna zaasda korzystania ze skrzynek (chocby wiadomosci odczytywane
przez imapa _nie sa_ skanowane przez antywira [testowany NAV,
MKS]).
popa3d jest maly i szybki ale posiada kilka 'bajerow' ktore sa
wkompilowane (maksymalna ilosc wiadomosci w mailboxie, maksymalna
powierzchnia mailboxa). Ogolnie coraz czesciej sie odchodzi od samej
ideii mailboxa gdyz przy wiekszych skrzynkach nie ma on zastosowania,
wlasnie na rzec maildirow.

Pozdrawiam,
Tomasz T. Ciaszczyk

--
.: ciacho<at>ciacho.pl ][                                          :.
.: http://ciacho.pl    ][              "Forty-Two?"                :.