Woody PPC - czy ktoś instalował na oldMaku?

Vi-tam

Macintosh 7200, 56 MB RAMu, CD-ROM, FDD, Monitor SVGA 1024x768 poprzez
przejściówkę, wszystko 100% SCSI, HDD 3,5G (0,5G old-MacOS 7.5.3PL, 3G
niesformatowane pod żadnym OSem, ale widoczne poprawnie jako kolejny
dysk SCSI). Brak możliwości bootowania z CD.
Przyznam się bez bicia, że nie mam żadnego doświadczenia z Makówkami, a
ich oryginalny MacOS wydaje mi się paranoiczny - zresztą dlatego właśnie
usiłuję tam wrzucić Linuxa ;-).

Na P1 w podobnej konfiguracji sprzętowej Woody sprawuje mi się
znakomicie, więc uznałem że na PowerPC też powinien chodzić nie gorzej.
Chcę na tym dziwolągu zainstalować Woody'ego jako jedynego OSa.

Od razu zaznaczam, że lekturę install.en.txt, BootX 1.2.2 ReadMe i BootX
FAQ mam zaliczoną (przynajmniej w części dotyczącej old-Makówek).

Problem jest w tym, iż nie mogę rozpocząć instalacji - gdy zaczyna
startować kernel Linuxa jest momentalna zwiska z komunikatem błędu:
Kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on 08:01.

Próbowałem bootować zarówno z dyskietek startowych, jak i z BootX.

Z dyskietkami jest koszmar, ale ostrzegają w dokumentacji, że to
zdecydowanie najgorszy pomysł. Zrobiłem kilka dyskietek, które podczas
startu zwisają... na kilka różnych sposobów. Obawiam się, że powodem
może być sposób, w jaki przygotowałem dyskietki - w związku z tym, że
nie umiałem ich zrobic na Maku, sformatowałem je na PC pod Linuxem
superformatem na odpowiednią wielkość (jeden z obrazów, konkretnie
drugiej dyskietki startowej - właśnie tej z kernelem - nie mieścił się
na standardowej 1,44MB).

BootX startuje ładnie, ale zwisa dokładnie w tym samym momencie co boot
z dyskietki, czyli gdy zaczyna ładować jądro linuxowe.

W wyniku analizy w/w dokumentacji pod kątem mojego problemu wyszło mi,
że problemem może być ustawienie parametru "root device".
Ja u siebie ustawiłem na /dev/sda1, ale jak widać po w/w komunikatach
błędów, chyba jednak nie tak powinno być.
I tu jest podstawowa trudność - jak ma być?
Są dwa dyski SCSI (oba widoczne przez soft macintoshowy poprawnie):
oryginalny 0,5G sformatowany pod MacOS 7.5.3PL, chodzący z ID:0, z tego
dysku bootuje się komp, oraz dołożony przeze mnie 3G niesformatowany,
widoczny pod ID:1, ID:3 to CD-ROM.
Jeśli dobrze rozumiem, mój root-device znajduje sie na pierwszym dysku,
gdyż tam, zgodnie z instrukcją instalacji, umieściłem katalog
Linux-kernel zawierający kernele 2.2 i 2.4 do wyboru). Czyli w-g
nomenklatury linuxowej powinien to być /dev/sda1 (dysk ma tylko jedną
partycję pod HFS). Z tego co wyczytałem w BootX 1.2.2 ReadMe, tak
powinno być i to powinno działać.
Ale nie działa.
A może błąd leży zupełnie gdzie indziej?

Jeśli któryś z grupowiczów ma doświadczenia w instalacji debiana na
Old-Makówkach, prosiłbym o pomoc. Bo naprawdę szkoda tego komputera dla
Old-MacOS.

pozdrawiam

--
~QLIVER~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Marcin Landowski~~~~~~~~
      _ *\      *\ ~~~~~~~~~~~GG:6509957, Tleen~~~~~~~