Re: Proba dostania sie przez SSH

Michał Niezbecki napisał(a):
> swego czasu tez mialem tego pelno na jednej maszynce
> probowalem wycinac klientow na iptebles ale nie na wiele sie to zdalo,
> bo co raz to nowe ipki sie pojawialy
> mi to wyglada na zwykly skrypt dla dzieciakow czy inny skaner
> problem zanikl calkowicie, gdy przenioslem ssh na inny port

Prawie masz racje, ale to rodzaj skryptu-robaka, który próbuje
włamać się do losowej maszyny po ssh sprawdzając różne słownikowe
hasła na typowe konta root/mysql/operator/...
Oczywiście jak się mu uda to już ma kolejny przyczułek do prób
włamań do kolejnych. Czy dodaje to jeszcze jakiegoś backdoora, to
nie kojarzę ale pewnie tak.
U mnie pojawią się też takie wpisy, ale nigdy nie trafiło to jeszcze
na usera na którego może się zalogować po ssh ;)
Przy typowym wykorzystaniu maszyny, wystarczy dbać o "dobroć" haseł
i nie przejmować się. Ewentualnie blokować IP na krótkie okresy (24h),
bo raczej małe szanse, że próby włamania wrócą to z tego samego IP.

Robert