Re: szybkość X-ów i całej reszty.

W liście z nie, 24-10-2004, godz. 09:36, Piotruś pisze:

> Może najpierw jeszcze napisz, jakie masz środowisko graficzne, jaką kartę i jaką prędkość procesora.
>
> U mnie na Cel 800MHz/128MB RAM Gnome chodziło całkiem przyzwoicie, ale prawdziwego "kopa" widocznego gołym okiem system dostał po dopięciu jeszcze 256RAM (hehe, na windzie prawie nic się nie zmieniło :)
>
> Co do przyspieszania bez kompilacji jądra itp, jedyne co mi przychodzi na myśl to może dyski nie chodzą dma.
> Zainteresuj się narzędziem hdparm (man hdparm) tylko przeczytaj w manualu zanim coś zrobisz :)
> [...]

hmmm
debian:/home/gg# hdparm /dev/hda

/dev/hda:
 multcount    = 16 (on)
 IO_support   =  1 (32-bit)
 unmaskirq    =  1 (on)
 using_dma    =  1 (on)
 keepsettings =  0 (off)
 readonly     =  0 (off)
 readahead    =  8 (on)
 geometry     = 1216/255/63, sectors = 10005037056, start = 0
debian:/home/gg#

po włącznie DMA niewiele sie zmieniło , wiec chyba nie o DMA chodzi w
tym wszystkim ,
karta S3 Inc. 86c368 [Trio 3D/2X] , srodowski Gnome ( a jakże :) ) gdyby
szło z procesora 500 Mhz wydusić cos wiecej .. moze to kwestia
uruchomionych niepotrzebnie procesów działających w systemie ?  tyle
tylko ze nie wiem jak sie do tego zabrac, ktore wyłaczyć a które nie ..