Sender verify [bylo Re: ]

Marek Chrobak wrote:

Hej. Mam taki problem. Zauważyłem, że czasami przy wysyłaniu mail-i pokazuje mi się coś takiego

host s5cfpi.pkobp.pl[194.242.62.10] said: 450 4.7.1 <Jolka.Piotrow@pkobp.pl>... Relaying denied, client address 80.48.55.2 does not resolve, please contact your mail administrator to implement a resolver for the DNS, RFC2505

przy mail-ach które wysyłam na pkobp.pl z mojego serwera. Poczta ciągle znajduje się w kolejce i nie chce wyjść. Dlaczego?
Podejrzewam, że administrator pkobp.pl włączył weryfikację adresów, z których przychodzi poczta. Jeżeli reverseDNS zwraca dla nru IP, z którego przyszła poczta inną nazwę niż masz w adresie wysyłającego (konkretnie to chodzi o identyfikację po komendzie HELO), serwer ją odrzuca, podejrzewając, że jest to spam. Próbowałem niedawno z tym walczyć, bo mam serwer na łączu z kablówki bez wykupionego reverseDNS, skąd wykupiona domena różni się wartości z DNSa (przydzielonej przez DHCP kablówki) i nie mogłem wysłać poczty do jednej osoby. Niestety, często w sieciach firmowych (jak pkobp) stosują takie zabiegi, nieco utrudniające nam życie... Zresztą, może ktoś sobie jakoś dał radę z weryfikacją wysyłającego? Ja po paru godzinach spasowałem, ale że jestem początkującym adeptem Wielkiej Drogi Unixa, więc wierzę, że się komuś udało.

--
pozdrawiam
PS