Re: Cluster

On Mon, 26 Apr 2004 18:55:19 +0200
Gasior <gasior79@poczta.onet.pl> wrote:

> Idealne byloby dla mnie takie rozwiazanie, zeby serwery na ktorych
> dzialaja uslugi dzielily w jakis sposob dyski. Zapis moglby nastepowac
> na obojetnie ktorym z nich i widoczny bylby na pozostalych.
>

>   Z tego co znalazlem na sieci to istnieja jedynie rozwiazania, gdzie
> jeden z serwerow jest masterem, drugi synchronizuje sie z niego. W
> przypadku padu mastera, zamieniaja sie miejscami. Tak konfiguracja nie
> balansuje jednak ruchu, poniewaz zazwyczaj pracuje sam master, a drugi
> serwer "czeka" na jego pad.
>
> Synchronizacja przez rsync i pochodne raczej odpada, zakladam bowiem ze
> [...]

Mam niestety tylko pomysly, brak wiedzy praktycznej, choc temat jest ciekawy.
Moja propozycja:
1 host rozsylacz
 - portafi wykryc awarie serwera i kierowac za,dania do innego
 - rozdziela obciazenie
n serwerow

	[ ]
   /      |     \  ....  \
 [ ]<->[ ]<->[ ] ... [ ]

pozostaje tylko i az problem synchronizacji dancyh pomiedzy n serwerami.

tyle pokazala wyrocznia
apt-cache search  high availability

pen - Load balancer for "simple" tcp based protocols
 pen works for tcp based protocols such as http or smtp.
 It allows several servers to appear as one to the outside and automatically
 detects servers that are down and distributes clients among the available
 servers. This gives high availability and scalable performance.

tra - a file-system synchronize
	However, Tra is still in early development.  It doesn't yet have a
	GUI interface, the command-line interface is still evolving, there is
	no support for Windows hosts, and it has received only limited
	testing.  Meanwhile, this package is meant to facilitate testing and
	development of Tra.
 wiec moze sies nie nadawac

unison - A file-synchronization tool for Unix and Windows
 moze ograniczac skalowalnosc - synchronizuje tylko pomiedzy dwoma
 wezlami (jak zrozumialem z opisu)

drbd - RAID 1 over tcp/ip for Linux utilities

ipvsadm - Linux Virtual Server support programs
 The Linux Virtual Server is a highly scalable and highly available server
 built on a cluster of real servers. The architecture of the cluster is
 transparent to end users, and the users see only a single virtual server.

 Jezeli wydajnosc nie jest problemem, to moze lepiej zainwestowac w dobry
 serwer ktorego awaryjnosc jest akceptowalna,
 anizeli konstruowac klastry, ktorymi chyba trudniej zarzadzac? ( pozostaja
 jeszcze wzledy ekonomiczne)

 Jezeli ktos mialmy ochote i zasoby i chcialby przetestowac/udostepnic do
 testowania ktores
 z rozwiazan z pokazywanych przez
 apt-cache search  high availability
  # (sid  main contrib non-free) - czyli powinnismy dostac mniej wiecej to
  samo
 to jestem za

--
Bartosz Hetmanski