Re: sasl - shadow do sasldb

Witajcie,

> Szyfrowanie shadow jest jednostronne (nie wiem jak w sasldb), wiec
> raczej sie nie da.

tak myslalem :(

> zmus sasla do korzystania z pam.

/etc/shadow ? nie moze mi sie to udac jakos

./configure --prefix=/usr/local/cyruss --sysconfdir=/etc/sasl2 --mandir=/usr/share/man
     --disable-java --disable-checkapop --disable-otp  --disable-srp
     --disable-krb4 --disable-sql --disable-anon --with-gnu-ld
     --with-saslauthd=/var/state/saslauthd/ --enable-login
     --disable-ntlm --disable-plain --with-openssl
     --disable-gssapi --enable-saslauthd

/usr/lib/sasl2/smtpd.conf : << ignoruje go totalnie
pwcheck_method: saslauthd

demon stoi,
saslauthdb -a shadow -d -V

debug na stdout, totalna cisza.

w jakis sposob trzeba pokazac (demonowi smtpd ?) gdzie jest plik smtpd.conf
ale nie mam pojecia jak :(

za kazdym razem:
warning: SASL authentication problem: unable to open Berkeley db /etc/sasldb2: No such file or directory

jak zaloze plik:
/var/spool/postfix/etc/saslb2
przy pomocy saslpasswd2 to jest ok. ale to jest baza sasl a nie
shadow.

> mozesz korzystac z obu sposobow autoryzacji jednoczesnie...

wlasnie chcialbym, ale kompletnie nie widzi mi pliku smtpd.conf
ignoruje go.

najpierw jednoczesnie, a systematycznie przechodzic na sasldb,
docelowo tylko sasldb.

> PS: usun Reply-To jak piszesz na liste...

thx, usunalem.

m.