dalej problem z perlem...

ok, wiec doszedlem do (chyba) prowizorycznego rozwiazania problemu 2, mianowicie:

przeszedlem do:
/usr/bin
zmienilem nazwe pliku 'perl' na 'perl.old' i stworzylem dowiazanie symboliczne:
ln -s perl-5.6 perl
I pakiety dpkg (i kazdy inny) dzialaja juz poprawnie... Czy moglby mi ktos jedak powiedziec jak wykonac to prawidlowo?

Natomiast pytanie 1 pozostaje otwarte (kasujace sie regularnie ustawienia sieci), moge powiedziec ze w cron'ach nie mam nic ponad standardowe (instalowane przy instalacji systemu) komendy...

pozdrawiam