root nie moze usunac pliku?

Witam
Do tej pory wydawało mi sie, że na koncie root można wszystko.,
jednakże przytrafiło mi sie coś, co zaburzyło te stwierdzenie.

W najnowszym numerze Komputer-Experta znajduje sie pakiet Paragon
Hard Disk Manager 5.6 PL (windows), który zawiera m.in. program, który
pozwala na to, żeby w windows były widoczne partycje ext2, ext3... .
Widoczne zarówno do odczytu, jak i do zapisu. I z tym nie ma problemu
- można odczytywac dane z partycji linuksowych, jak i zapisywać na
nie. Linux prawidłowo te zapisane pliki odczytuje i może je usuwać,
zmieniać itp...
Jednakże windows, skoro ma możliwość zapisywania na partycji ext3,
utworzył tam sobie również folder /RECYCLER służący za kosz dla plików
usuwanych z tej partycji. W folderze RECYCLER jest plik desktop.ini.
Po pewnym czasie usunąłem z dysku windows.
Uruchomiłem linuksa, stwierdziłem, że chcę usunąć folder /RECYCLER.
I otrzymuje komunikat "permission denied", to samo, jeśli chcę usunąć
najpierw zawartość RECYCLER, czyli plik desktop.ini.
Więc jeli nie jako root, to jak mam usunąć ten plik?
dodam jeszcze że właścicielem tego pliku jest root, mimo to jako
root nie mogę zmienić mu atrybutów, ani właściciela.
Czy ktoś zna ten problem?

Pozdrawiam

Jacek