Re: komunikaty w WLAN (wysylanie zyczen itp.) ...

Lenthir wrote:
Witam

Chcial bym w "mojej" sieci wprowadzic jakis bajerancki system powiadamiania itp. chodzi mi o np. wysylanie zyczen swiatecznych i upomnien o zaplate abonamentu (ale zeby nie blokowac dostepu do niczego). tzn. np. przekierowac 1 sesje z danego dnia (lub 1 sesje w danym okresie czasu) na jakis inny adres (np. na strone z popupem or sth.) wiem brzmi to co najmniej dziwnie ale moze cos mi podsuniecie jakies pomysly ?

iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -s 192.168.0.2 --dport 80 -m state --state NEW -m limit --limit 1/h --limit-burst 2 -j DNAT --to 192.168.0.1:81

chodzi mi bardzoej o okreslenie dnia np.
22 grudnia kazdego roku przekieruj pierwszy pakiet inicjujacy polaczenie na pot 80 przekaz na 192.168.0.1:88 i nie rob tego wiecej; jezeli dnia 22 grudnia uzytkownik nie bedzie korzystal z internetu regula ma przejsc na kolejny dzien i tak do skutku lub do np. 5 stycznia

Dwa pakiety co godzine inicjujące połączenie trafiają na 192.168.0.1:81

Na porcie 81 robisz sobie wirtualny serwer na apache'u i ustawiasz stronkę która ma się wyświetlać.

to to wiem :P

Jak chcesz komunikat dla całej podsieci to -s 192.168.0.0/24 (lub 16 jeśli masz maske 255.255.0.0) i podnosisz limit. Jak chcesz, zeby każdy dokładnie co godzine oglądał komunikat to musisz regułke dla każdego osobną. Z reguły sprawdza się jedna regułka.

iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -s 192.168.0.2 --dport 80 -m state --state NEW -j DNAT --to 192.168.0.1:82
iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -s 192.168.0.2 --dport !80 -j DROP

Tak wygląda u mnie nieopłacenie abonamentu. :)

tez wiadomo, i tez to stosuje

Następnym razem looknij na google, czy ktoś nie miał już takiego problemu. Ten problem przewija się co chwilę na różnych listach.
Mam nadzieje, że mój post zakończy go na dobre:P

problem jest conajmniej specyficzny. mozliwe ze sie nie zrozumielismu dokladnie, bo opis problemu byl conajmniej zawily :D teraz mam nadzjeje ze jest jasniej ;)