Re: Filtry i IMQ

Wiadomosc od Lenthir, z dnia Mon, Jul 26, 2004 at 08:54:48PM +0200:

> Powracam do tematu... spatchowałem jąderko, wszystko się skompilowało i
> zainstalowało ok.
> Z pakietami ruchu przychodzacego nie mam problemu... ładnie trafiają gdzie
> trzeba.
> Gorzej z pakietami ruchu wychodzącego... dalej muszę korzystać z markowania
> iptables.
> dalej to nie działa:
> $IPTABLES -t mangle -A POSTROUTING -o $dev_wan -j IMQ --todev 1
> $TC class add dev imq1 parent 2:1 classid 2:$j htb rate ${min}kbit ceil
> ${max}kbit
> [...]

Nie potrafie odpowiedziec na twoje pytanie, ale czemu nie chcesz
zostawic markowania iptables? Myslisz ze przewalenie pakietów przez IMQ
będzie dzialac szybciej?

Skoro cos dziala to może lepiej tego nie naprawiac :)

Z przychodzącym ruchem bez IMQ sobie cięzko pradzic w zastosowaniach
nieprofesjonalnych. Jak ktos ma jeden komp,jedno IP i chce na nim
postawic jakies usługi oraz gateway+NAT na 2,3 interfejsach to bez IMQ
ani rusz. Po prostu nie da się tego inaczej zrobić sensownie.

	KK