Soft- i Hardware do Backupu

Hej,

troche mi glupio, ze pisze w tej sprawie na grupe Debiana, ale ze jest tu
duzo ludzi z doswiadczeniem, wiec zaryzykuje i "zasmiece" liste.

Do dzis robilem backup danych softem Arcserve na HP SureStore DLT 40. W
koncu hardware wysiadlo i po calodziennych zmaganiach z supportem roznych
liferantow dowiedzialem sie, ze te tasmy moge najwyzej czytac, ale nie ma
mozliwosci zapisywania ich dostepnymi w handlu uzadzeniami. Wiec musze teraz
kupic jakis sprzet + nosniki.

Macie moze jakies wskazowki, jak najlepiej robic backup (potrzebuje miec
zawsze dane z kazdego dnia do miesiaca wstecz). Na tasme, moze na dyski, a
moze cos innego. Jaka technologia jest najsensowniejsza i jaki soft do tego
uzywac (bo arcserve nie jest moim ulubiencem i moge sie z nim chetnie
rozstac)? Nie chcial bym sie za kilka lat z taka sytuacja spotkac, gdzie mi
powiedza, ze np. te nosniki to ja sobie moge gdzies wlozyc i musze
implementowac od nowa moj system.

Pozdrowienia i milego weekendu.

Wojtek