Re[2]: router na debianku + serwer wpiety w switcha

Witaj Andrzej,

W Twoim liście datowanym 15 kwietnia 2004 (10:31:01) można przeczytać:

AD> ehlo ;)

AD> Widę dwa rozwiązania: nat 1:1 - w jedną stronę snat a w drugą dnat
AD> (np a.a.a.a adres zewnęrzny na routerze, b.b.b.b adres maskowany w
AD> lanie):

AD> iptables -A PREROUTING -d a.a.a.a -j DNAT --to-destination b.b.b.b
AD> iptables -A POSTROUTING -s b.b.b.b -j DNAT --to-source a.a.a.a

AD> Drugie rozwiązanie:
AD> należy zdjąć z routera adresi, który chcemy przerzucić dalej (a.a.a.a),
AD> podniesc go na serwerku wewnatrze sieci, ustawiając maskę i bramę
AD> _tak jak na routerze_. Na routerze musisz ustawić routing do niego:
> [...]

no i proboje i proboje i cos nie idzie pewnie gdzie glupi blad
popelniam ale wyglada to tak:

router ma 3 sieciowki

eth0 - wpiety do niej dsl
eth1 - z niej wychodzi kabelek do switcha
eth2 - kabelek idzie do innego komputerka

eth1 i eth2 sa zmostkowane interfejsem br0

wiec na br0 jest poprostu LAN na ktory leci NAT

eth0 ma pierwszy ip dsla oraz brame i netmaske (wszystko co potrzebuje
br0 standard LAN:
192.168.1.1

serwer 2 wpiety w switcha ma
jedna sieciowke eth0

tak jak tutaj kolega podpiwedzial na routerku ip numer 2 z dsla nie
jest podniesiony i podnioslem na serwerze 2 interfejs eth0

ip2_odtepsianego_dsl

brama oraz netmaska i broadcast jak na routerze

ostatecznie dalem na routerze:

ip r a ip2_od_tepsy dev eth0

i niestety nic nie chodzi ... nie wiem pogubilem sie w tym troche
(probowalem na routerku dawac ip r a ip2_tespy na wszystkie interfejsy
eth1 eth2 br0)

defaultowy routing idzie przez ip z modemu DSL na routerku

czy ktos ma pomysl, chce to zrobic poprostu na iproute bo mysle ze
szybciej to pojdzie tylko pewnie gdzies cos przeoczylem

--
Pozdrowienia,
 bieniu gras