Re: router na debianku + serwer wpiety w switcha

Dnia Thu, Apr 15, 2004 at 12:40:56AM +0200 bieniu gras napisał/a:
> hello
ehlo ;)

> jak by trzeba w takim razie ustawic serwer wpiety do switcha aby mial
> jeden z ip od dsla (od routerka) widoczny na zewnatrz ?
Widę dwa rozwiązania: nat 1:1 - w jedną stronę snat a w drugą dnat
(np a.a.a.a adres zewnęrzny na routerze, b.b.b.b adres maskowany w
lanie):

iptables -A PREROUTING -d a.a.a.a -j DNAT --to-destination b.b.b.b
iptables -A POSTROUTING -s b.b.b.b -j DNAT --to-source a.a.a.a

Drugie rozwiązanie:
należy zdjąć z routera adresi, który chcemy przerzucić dalej (a.a.a.a),
podniesc go na serwerku wewnatrze sieci, ustawiając maskę i bramę
_tak jak na routerze_. Na routerze musisz ustawić routing do niego:
ip r a a.a.a.a dev eth1 (jesli ten komputerek jest za eth1)
i dodatkowo
albo arp -s  hostname hw_addr
albo włączyć proxy_arp dla odpowiedniego interfejsu (na ogół lepiej
ustawić aro -s).

To wsio,
pozdr
yanek

--
Proszę o nieprzysyłanie mi załączników Worda, Excella ani PowerPointa.
Zob.: http://www.fsf.org/philosophy/no-word-attachments.pl.html